Majlis Perbarisan Tamat Latihan & Pelantikan KorSUKSIS IPTA SeMalaysia 2011 Siri 7

Selama dua minggu, sebanyak 20 IPTA seluruh Malaysia berkampung di Universiti Teknologi Malaysia, Skudai bersempena dengan Majlis Pertauliahan & Pelantikan KorSUKSIS IPTA SeMalaysia yang ke-7. Bermula dari 26/6 - 11/7.


SUKSIS UMP menghantar seramai 35 anggota tahap 3 untuk dianugerahkan sijil pelantikan. 33 anggota menyertai perbarisan, dimana anggota wanita SUKSIS UMP berkongsi detachment 7 (D7) dengan UPSI, UMT dan USM.
Belajar kawad asas tangan

Hampir kesemua anggota lelaki pula menyertai kawalan kehormatan, dan ini merupakan pencapaian terbesar SUKSIS UMP kerana diberi peluang bersama-sama unit kawalan kehormatan.

Antara anggota yang menyertai kawalan hormat

Pada mulanya, SUKSIS UMP diberi cabaran untuk menghafal sebanyak 6 jenis formasi, tatkala universiti-universiti lain sudah pun memulakan latihan mereka dua minggu lebih awal. Ya, amat payah untuk menghafal dalam keadaan tertekan pabila universiti lain sudahpun pandai mengatur langkah formasi mereka.

Selama 2 minggu walaupun hari Sabtu dan Ahad sekalipun, anggota-anggota SUKSIS SeMalaysia akan menjalani latihan di padang kawad mahupun di Dewan Sultan Iskandar. 

Di DEWAN SULTAN ISKANDAR, UTM

Hari terakhir rehearsal sebelum mengenakan uniform PDRM


Detachment 7 (UPSI, UMP, UMT, USM)


Berehat selepas penat menjalani latihan

Terima kasih pada Saudari Puan Inspektor Mahirah Hibrahim kerana mengadakan kenduri bersempena dengan pertauliahan ini. Terima kasih kepada jurulatih-jurulatih dan pemandu bas kerana memahami keperluan pelatih untuk sekali sekala bergembira melepaskan penat. :)





Tan Sri Haji Ismail bin Omar

Pada 10 Julai 2011, tarikh keramat bagi semua anggota SUKSIS kerana menerima pelantikan dari Ketua Polis Negara, Tan Sri Haji Ismail bin Omar. Acara diserikan dengan formasi dari semua detachment termasuk kawalan kehormatan.


Selain dari perasmian majlis ini, turut disertakan Anugerah Pelatih Keseluruhan Terbaik untuk 20 pelatih dari semua universiti. 
Tahniah kepada Inspektor KS Muhammad Shyamir Al-Amar diatas penganugerahan beliau.

Tahniah dan syabas kepada semua pelatih kerana berjaya mengharungi 2 jam di padang kawad.
Tahniah juga kepada Inspektor KS Mohd Hafiz bin Ismail diatas penganugerahan Pelatih Latihan Luar Terbaik dan Inspektor KS Cadence Isis Tay sebagai Pelatih Akademik Terbaik.

Insp. KS CADENCE ISIS TAY & Insp. KS MOHD HAFIZ  B. ISMAIL.

Majlis makan malam pula diadakan pada hari yang sama. Dihiburkan oleh artis Zarina AF2 dan beberapa lagi penghibur.




Segak dan bergaya mengenakan batik


Terima kasih kepada anggota tahap 1 dan 2 diatas kehadiran anda sebagai pemerhati meskipun tidak berkesempatan untuk berjumpa. 



Sekali lagi diucapkan tahniah kepada semua PELATIH INSPEKTOR KS KORSUKSIS UMP 2011 diatas pelantikan anda. Moga selepas ini, anda semua akan terus berkhidmat untuk KORSUKSIS UMP.


1 comment:

hOney n' cLOver said...

terbaik!!! tahniah kepada rakan seperjuangan....
rindu kat korang....^^

p/s: tq utk report ni...^^