Kem Induksi 2013 | Day 1



Pada 22 dan 23 November yang lalu kami telah menjalankan satu Kem Induksi Suksis UMP. Alhamdulillah kem induksi tersebut telah berjalan dengan jayanya. Kem dibahagikan kepada dua sesi dan setiap sesi dijalankan adalah di tempat yang berbeza.

Sebelum itu, agak kelewatan kami ingin mengucapkan Selamat Datang kepada anggota-anggota baru tahap satu KOR SUKSIS UMP. Tetapi kehadiran anda semua dalam family Kor SUKSIS UMP ini amatlah di alu-alukan. 


Tarikh : 22 November 2013

Masa: 8.00 pm

Tempat : Blok W, Universiti Malaysia Pahang


Sesi pertama, dimulakan dengan sesi perkenalan atau dengan kata lain sesi Ice Breaking. Sesi Ice Breaking ini adalah sebagai foundation ataupun asas dalam sesebuah Kem Induksi. Program bermula pada pukul 8.00 malam. Seperti biasa, pembahagian kumpulan telah diadakan. Anggota baru bersama-sama anggota lama diletakkan di dalam satu kumpulan.

Majlis dimulakan dengan kata kata aluan Pengarah Program, Safuwan

Tiada istilah '' senior junior ''yang kami terapkan, kerana sikap bertolak ansur, bertoleransi, tolong menolong dan hormat menghormati lebih di titikberatkan. Sebab kami percaya, dengan adanya ukhwah yang terjalin, hubungan silaturrahim menjadi lebih erat.

Anggota anggota baru di dedahkan dengan lebih mendalam tentang KOR SUKSIS UMP. Di sini mereka diberi pengenalan tentang para pegawai, jurulatih serta majlis teringgi serta exco. Dengan adanya pengenalan sedikit sebanyak tentang para pegawai serta jurulatih, mereka akan kenal akan pegawai Kor Suksis UMP serta para jurulatih. Montaj berkaitan aktiviti-aktiviti yang lalu turut di pertontonkan kepada para anggota baru. Dengan ini, ia sedikit sebanyak dapat menarik minat serta merubah mindset mereka dalam memberikan komitmen yang ikhlas untuk menjalankan apa jua aktiviti yang Kor SUKSIS UMP laksanakan,bukan kerana elaun yang di berikan semata mata.

pengenalan tentang ahli jawatankuasa oleh President KOR SUKIS UMP

Aktiviti yang di jalankan pada malam itu tidak kurang meriahnya. Pelbagai aktiviti yang di sediakan oleh para fasilitator kem induksi kali ini.




sebelum mulakan aktiviti, kita makan dulu~ ^^.










Some people say, let the pictures tell the story telling behind.
So, have fun and lets memories rewind~
okay!
let's begin! :D

ketua dan penolong ketua kumpulan~

dieorang ada secret meeting ngan fasi~ ehem! tell me why!~ :D



amboi~ haha~~
















































setiap kumpulan ada identiti sendiri~

ha! bila lagi kan nak pakai mcam nie~ masa nie je la~

this is awesome! kreatif ^^

akak bas kita~



#eh..main main mata pulak~ haha

this~ Geng Bas Suksis katanya~





Aktiviti pada malam berkenaan berakhir pada pukul 11.30 pm. Para anggota baru dan lama pulang ke kolej kediaman masing-masing dan mempersiapkan untuk aktiviti keesokan harinya.

Sekian untuk Kem Induksi Suksis's day 1!~ Keesokkan paginya itu, kami bertolak ke Sungai Lembing untuk agenda Kem Induksi yang seterusnya~ 

[ ... To be Continue~~ ]


“The meeting of two personalities is like the contact of two chemical substances: if there is any reaction, both are transformed. Stay strong and stay together to be a better SUKSIS-mate''


No comments: